Nasze pytania do Urzędu Miejskiego w Babimoście

Jakie są szanse przedłużenia istniejącej linii kolejowej pod terminal pasażerski portu lotniczego i czy możliwa jest tam budowa przystanku pasażerskiego? Chodzi o przedłużenie istniejącej bocznicy do terminalu pasażerskiego. Jaki może być orientacyjny koszt budowy 1,5 km nowego torowiska?


Mam nadzieję że UM Babimost popiera ideę połączenia kolejowego do terminala pasażerskiego portu lotniczego. Do tej pory takie połączenia powstały w kilku miastach. W Zielonej Górze/ Babimoście nie ma takiej decyzji, ale na razie tylko opisujemy wszystkie szczegóły takiej inwestycji.


Właśnie w Zielonej Górze- Babimoście rozpoczęto budowę Terminala nr 2. Planujemy, aby w pobliżu powstał przystanek dla autobusów szynowych. Zwykle połączenie szynowe- kolei pasażerskiej- uruchamia się przed otwarciem portu dla czarterów i tanich linii (przykłady: Lublin, Olsztyn- Szymany). Wg mnie- połączenie kolejowe do terminalu powinno powstawać już obecnie, zwłaszcza że początkowo korzystać z niego będą głównie mieszkańcy miejscowości Nowe Kramsko, a nie - pasażerowie samolotów, których - jak szacuję- początkowo będzie niewielu.

Schemat połączenia:



O porcie lotniczym:
Po II wojnie światowej lotnisko w Babimoście pełniło głównie funkcję wojskową. Od 1977 r. lotnisko udostępniono także LOT-owi. W epoce PRL-u bodaj najważniejszym cywilem, który lądował w Babimoście, był Piotr Jaroszewicz, ówczesny szef polskiego rządu.
Premier upatrzył lubuskie lasy do polowań. Kiedy mur berliński runął - wiatr nad lotniskiem zmienił kierunek. W 1992 r. 45 Pułk Lotnictwa Myśliwskiego opuścił lotnisko. Zaprzestano także lotów rejsowych do Warszawy. Wznowiono je dopiero w 2002 r.


wg https://www.facebook.com/pages/Port-Lotniczy-Zielona-Góra-Babimost/

Komentarze

Popularne posty