Pytania w sprawie portu lotniczego
Nasze pytania do lokalnych władz
Planujemy, aby wzorem innych portów lotniczych- port lotniczy w Babimoście
k. Zielonej Góry uzyskał połączenie kolei pasażerskiej do terminalu
pasażerskiego portu.
Pytanie:
Czy PKP PLK jest zainteresowane udostępnieniem swojego fragmentu torowisk
do przeprowadzenia inwestycji? Czy spółka IG Polska lub PKP PLK byłaby
zainteresowana budową połączenia w zamian za stałe opłaty od Urzędu
Marszałkowskiego (np. opłaty za udostępnienie torowiska dla przewozów
pasażerskich?)
Jaki jest stan bocznicy do portu lotniczego? Dokąd aktualnie dochodzi
torowisko kolejowe? Czy rozebrano jakieś odcinki torowisk? Czy można otrzymać
mapę, z zaznaczeniem jakie odcinki torów zdemontowano?
Jakie są szanse przedłużenia istniejącej linii kolejowej pod terminal
pasażerski portu lotniczego i czy możliwa jest tam budowa przystanku
pasażerskiego? Chodzi o przedłużenie istniejącej bocznicy do terminalu
pasażerskiego. Jaki może być orientacyjny koszt budowy 1,5 km nowego
torowiska?
Mam nadzieję że UM popiera ideę połączenia kolejowego do terminala
pasażerskiego portu lotniczego. Do tej pory takie połączenia powstały w kilku
miastach. W Zielonej Górze/ Babimoście nie ma takiej decyzji, ale na razie tylko opisujemy
wszystkie szczegóły takiej inwestycji.
Właśnie w Zielonej Górze- Babimoście rozpoczęto budowę Terminala nr 2.
Planujemy, aby w pobliżu powstał przystanek dla autobusów szynowych. Zwykle
połączenie szynowe- kolei pasażerskiej- uruchamia się przed otwarciem portu dla
czarterów i tanich linii (przykłady: Lublin, Olsztyn- Szymany). Wg mnie-
połączenie kolejowe do terminalu powinno powstawać już obecnie, zwłaszcza że
początkowo korzystać z niego będą głównie mieszkańcy miejscowości Nowe Kramsko,
a nie - pasażerowie samolotów, których - jak szacuję- początkowo będzie
niewielu.
Schemat połączenia:
Komentarze
Prześlij komentarz