Apel o połączenie kolejowe do portu lotniczego Zielona Góra

Departament Infrastruktury i Komunikacji  UMWL

Szanowni Państwo, 
W Polsce szereg portów lotniczych już ma połączenia kolejowe (Szczecin, Gdańsk, Lublin, Kraków, Warszawa). W przypadku Zielonej Góry brakuje ok. 2000- 2200 metrów bieżących torowiska od końca bocznicy lotniskowej- do terminalu pasażerskiego portu. Właściciel bocznicy kolejowej w rozmowie telefonicznej twierdził że stan bocznicy kolejowej jest zadowalający, podlegała ona ostatnio kontroli.

Uprzejmie wnoszę o wykonanie takiej inwestycji polegającej na budowie brakującego odcinka torowiska. Grafiki załączam. 

Obecnie powstają w Polsce dwa kolejne połączenia kolejowe na lotnisko- na ukończeniu jest połączenie kolejowe w Olsztynie, rusza od stycznie 2016 r., przygotowano też studium wykonalności połączenia kolejowego do portu lotniczego w Rzeszowie.
Interesujący jest zwłaszcza przypadek Olsztyna- po budowie połączenia kolejowego linie Sprintair zapowiedziały realizację połączeń bez tak znacznych dotacji jak to ma miejsce w Zielonej Górze. Zaoferowano połączenia do Krakowa i Berlina, loty ruszają od 22.01.2016.

Trwają prace planistyczne nad połączeniami kolejowymi do portów lotniczych Modlin k. Warszawy i Katowice Pyrzowice. Na oba połączenia zarezerwowano już środki finansowe.
Przypomnę że połączenie kolejowe do portu lotniczego działa w Berlinie, port ten obsługuje rocznie ok. 500 tys. pasażerów z woj. lubuskiego.

Port lotniczy w Zielonej Górze nie będzie konkurencyjny z portem lotniczym w Berlinie bez połączenia kolejowego.
Załączam grafiki takiego połączenia.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski


Komentarze

Popularne posty