O połączenie kolejowe do portu lotniczego Zielona Góra
Port lotniczy przy granicy polsko- niemieckiej zupełnie już obumarł. O ile jeszcze we wrześniu obsłużył ok. 4,5 tys. pasażerów, to obecne statystyki wyglądają źle.
Abu uratować i naprawić port lotniczy- potrzebne jest połączenie transportu zbiorowego- kolei aglomeracyjnej. Budowa zaledwie ok. 1500- 2000 metrów torowiska umożliwiłaby połączenie terminalu portu lotniczego z siecią kolejową poprzez bocznicę firmy IG Polska sp. z o.o.
Pozwoliłoby to osiągnąć w tym porcie lotniczym przewozy takie jak być może w Szczecinie- Goleniowie czy Lublinie - Świdniku, dwóch mniejszych portach które ostatnio uzyskały połączenie kolejowe.
Także połączenie kolejowe do nowouruchamianego portu lotniczego w Olsztynie- Szymanach wiele zmienia- port przyciągnął już 2 połączenia lotnicze- jedno krajowe- do Krakowa, i jedno międzynarodowe- do Berlina.
Budowa odcinka 1500- 2000 metrów torowiska wraz z przystankiem kolejowym to być może jedyna szansa na ożywienie tego portu lotniczego. Należy się chwytać wszelkich metod ożywienia tego portu lotniczego. Budowa połączenia kolejowego jest jedną z takich metod.
Połączenie kolejowe mogłoby odmienić los zapomnianego portu- widma, latami na dnie rankingów ruchu pasażerksiego. Nawet, jak pokazuje przykład Olsztyna- Szyman, połączenie kolejowe dowożące pasażeró na loty krajowe są możliwe.
To samo jest możliwe w przypadku portu lotniczego Zielona Góra- Babimost. Niezelektryfikowaną bocznicę do portu lotnczego obsługiwałyby spalinowe wagony motorowe - szynobusy kursujące w relacji Gorzów Wielkopolski- Zielona Góra, i skłądy tej relacji mogłyby obsługiwać połączenia do przystanku Port Lotniczy Zielona Góra.
Innym możliwym połączeniem jest połączenie typu S-banh, Stadtschnellbahn w relacji Frankfurt nad Odrą HBf.- Port lotniczy Zielona Góra -Babimost. Gdyby bocznicę zelektryfikowano, możnaby tutaj przedłużyć część kursów Kolei Wielkopolskich kursujących w relacji Poznań Gł.- Zbąszynek.
Budowa odcinka torowiska do portu lotniczego Zielona Góra- Babimost to niewielki koszt w stosunku do ilości subsydiów, publicznych dotacji przeznaczanych na ten port.
Abu uratować i naprawić port lotniczy- potrzebne jest połączenie transportu zbiorowego- kolei aglomeracyjnej. Budowa zaledwie ok. 1500- 2000 metrów torowiska umożliwiłaby połączenie terminalu portu lotniczego z siecią kolejową poprzez bocznicę firmy IG Polska sp. z o.o.
Pozwoliłoby to osiągnąć w tym porcie lotniczym przewozy takie jak być może w Szczecinie- Goleniowie czy Lublinie - Świdniku, dwóch mniejszych portach które ostatnio uzyskały połączenie kolejowe.
Także połączenie kolejowe do nowouruchamianego portu lotniczego w Olsztynie- Szymanach wiele zmienia- port przyciągnął już 2 połączenia lotnicze- jedno krajowe- do Krakowa, i jedno międzynarodowe- do Berlina.
Budowa odcinka 1500- 2000 metrów torowiska wraz z przystankiem kolejowym to być może jedyna szansa na ożywienie tego portu lotniczego. Należy się chwytać wszelkich metod ożywienia tego portu lotniczego. Budowa połączenia kolejowego jest jedną z takich metod.
Połączenie kolejowe mogłoby odmienić los zapomnianego portu- widma, latami na dnie rankingów ruchu pasażerksiego. Nawet, jak pokazuje przykład Olsztyna- Szyman, połączenie kolejowe dowożące pasażeró na loty krajowe są możliwe.
To samo jest możliwe w przypadku portu lotniczego Zielona Góra- Babimost. Niezelektryfikowaną bocznicę do portu lotnczego obsługiwałyby spalinowe wagony motorowe - szynobusy kursujące w relacji Gorzów Wielkopolski- Zielona Góra, i skłądy tej relacji mogłyby obsługiwać połączenia do przystanku Port Lotniczy Zielona Góra.
Innym możliwym połączeniem jest połączenie typu S-banh, Stadtschnellbahn w relacji Frankfurt nad Odrą HBf.- Port lotniczy Zielona Góra -Babimost. Gdyby bocznicę zelektryfikowano, możnaby tutaj przedłużyć część kursów Kolei Wielkopolskich kursujących w relacji Poznań Gł.- Zbąszynek.
Budowa odcinka torowiska do portu lotniczego Zielona Góra- Babimost to niewielki koszt w stosunku do ilości subsydiów, publicznych dotacji przeznaczanych na ten port.
Komentarze
Prześlij komentarz